Solpolitik

Solpolitik for Børnehuset Ådalen

Vi følger vores solpolitik, når UV-indekset er 3 eller derover. Det er typisk mellem kl. 12-15 fra april til september, når der er få eller ingen skyer på himlen.

sol

Solpolitikken skal sikre, at alle børn og medarbejdere på Børnehuset Ådalen bliver beskyttet mod solens skadelige stråler samt være medvirkende til at give børnene fornuftige solvaner fra barndommen af.

Børnehuset Ådalen sørger for:

• At smøre børnene ved middagstid/efter middagssøvn, med en miljømærket solcreme - minimum faktor 15
  • At der på legepladsen er tilstrækkelig med skygge i form af træer, buske eller overdækning.
  • At legeredskaber som sandkasse og gynger, der benyttes meget, så vidt det er muligt placeres under solsejl eller i skygge fra træer.
  • At der er mulighed for skygge, når der planlægges ture og udendørs aktiviteter.

Vi forventer, at forældrene sørger for:

• At smøre barnet hjemmefra med solcreme - se evt. sundhedsstyrelsens hjemmeside for information om solcreme.
  • At barnet har en bøllehat eller lignede med tydelig navn med i børnehave
  • At barnet evt. har en løs, tynd, langærmet trøje og shorts/kjole som dækker ned over knæene.

Solpolitik

Shape Created with Sketch.