Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

IT politik i Børnehuset Ådalen

 

IPad

It er i dag en helt almindelig del af de fleste børns liv, og det er et område, der er i konstant udvikling. Overalt i vores omgivelser påvirkes man af medier. Medier bruges som underholdning, til at søge viden, som kommunikationsredskab mm.
Vi vil i Børnehuset Ådalen benytte os af de muligheder, der er for at arbejde med digitalisering. I børnehaven vil vi bruge IPad som et redskab i vores pædagogiske hverdag og som et supplement til vores andre pædagogiske tiltag. Vi har derfor valgt at indkøbe 10 IPads til børnehaven.
Fordelene ved brug af IPad er:
 Man er ikke bundet af en fysisk placering.
 Man kan gribe øjeblikke – undersøge det børnene er optaget af på nettet.
 Den er brugervenlig, trådløs, motiverende og appellerer til børnenes nysgerrighed og fantasi.
 Der findes apps med læringsspil til alle aldre.
 Den kan bruges til at dokumentere via billeder og video.
 At børnene finder ud af, hvordan it virker og hvad det kan bruges til.
 De forskellige apps kan kobles på de pædagogiske læreplaner, som vi arbejder med i hverdagen.
 Den kan bruges til at skabe fællesskab mellem børnene.
Retningslinjer for brug af IPad:
 De apps, der indkøbes, skal vi pædagogisk kunne stå inde for.
 Vi skal sikre os, at vores IPad bliver brugt med læring for øje.
 Der er altid en voksen, der sætter rammen for, hvor der spilles, tid og antal af børn.
 Vi vil bruge IPads som et redskab til fællesskab.
 Den voksne er opmærksom og nærværende ved børnenes brug af IPad.
 At IPad ikke bruges som middel til at passivisere børn.
 At vi har fokus på børn, der har behov for ekstra hjælp.

Dokumenter

IT

Shape Created with Sketch.